Ruhe bewahren und sich tattoos


just sayin'

Nu är det så att jag vet att jag har varit dålig. Jag bloggade inte igår :(
men det var för att jag sov hos sandra, vilket är en legit ursäkt :D men anywaysss: here we go!

Så igår! gick på matten i hopp om att jag skulle få tillbaka mitt matteprov, men icke. forcerades istället "lära" mig trigonometri för femtioelfte gången. kul i jul. satt och irriterade dom i min immediate vicinity och diskuterade religon istället whoopwhoop.
därefter drog jag med pandan till hornstull/house of pain. där hölls min hand sådär mysigt krampaktigt och jag torkade av handsvett på mina byxor ca 10 gånger. men tatuering blev det iaf! så värt :D
and here's what it looks like:

schnyggt.

sen körde vi mini-celebration inför the real celebration genom att käka på...donken. haha. efter mycket om och men kom vi iaf tillbaka till åkersberga och celebrated på subway <3 själv käkade jag en chicken teriyaki på fullkorn (honey oat var slut, grr) med sallad, gurka, rödlök och sweet onion sås. det är det enda rätta på subway <3333 omnomnom.

sen hos pandan spelade vi in roliga videor och spårade. läste också bra bloggar och fick intelletkuell orgasm (hohohoh) sen...sov vi :D

öh, engelska switchh.
so this morning we woke up, well and rested (note: sarcasm) and took the bus to school.
hence, today's angry birds list:
1. Riding the bus in Åkersberga. Personal space doesnt exist, apparently. Everyone's all in your face and smelly and fglkhfjgh.
2. cold + shoes that dont fit. If your shoes are too small, your feet already hurt, so when it gets cold, you're screwed. And if your shoes are too big, it gets cold faster and there's no coziness going on for your toes. nuff said.
3. boys. im done with boys. gogo men :D haha, okej nu blev det stelt.
4. finally, people who cant stand for what they say. today, i opened up my awesome bdb app and someone had commented on the picture of sandra's tattoo. this is what they said:


so, kära anonym.
eftersom jag älskar att diskutera, men du tydligen är för feg för att stå för din åsikt (vilket leder till att jag inte kan svara här) svarar jag lite fint här på bloggen :D
No offence taken. Det är ju trots allt inte min tatuering.
Haha, alltså okej. men vad gör då andra personer som tatuerar in bilder som dom valt? Ritar det i photoshop, printar ut det och sedan limmar fast det på kroppen? Hon kanske bara ville ha det plain and simple.
och sen är du tvungen att kommentera igen. Nej, det är inte poetiskt. It's a motto, it's not supposed to be poetic.
och nej, jag kom inte på det själv, och vad i hela friden menar du med "det märks verkligen", ungefär som att jag var världens sämsta skribent ever, och för att veta det måste du ju känna mig, and if the latter is true, it makes the fact that you're anonymous even more pathetic.
"somliga som er förstör konst" fint sagt. but isn't art one of the most ambiguous inanimate objects (i really cant use the word "things") you can find in our society? art is a way of expressing our feelings, and most people dont experience feelings the same.
But hey, thanks for having an oppinion! Next time, maybe you'll give your words a face so we can discuss it. I'm always up for discussion.
and honestly, the only oppinion concerning the tattoo that matters is sandra's. It is, after all, her tattoo.
sincerely, ebba.

så, nu har jag skrivit av mig :D
annars har jag gjort det igen. satt jonathan i en jobbig situation. men det är okej, för jag har sagt förlåt!

ja, det var väl allt. ville mest skriva av mig om den där kommentaren, haha.

anybody wanna hang out this weekend?
if you do, call me :D eller facebook me :D
peace.
eba

ps. i will now and forever only think of the seats on the roslagsbane as "onanistolar". Tack för den.

Kommentarer
Postat av: Irina

Jag tycker att bloggen saknar innehåll om mej.

för anonyms information så är Sandras tatuering SANN! och jävligt bra! snyggt placerad! typsnittet valt med största omtanke! och citatet är något alla bör komma ihåg. Sandran är ju bästa Sandran på jorden! och nu är hon dessutom stämplad med ett av de bästa mottona man kan ha! <3

2011-02-23 @ 21:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0